ABOUT
PROFILE
プロフィール
Akihiro NiSHi (アキヒロ ニシ)
1975年2月6日生まれ
【制作環境】筆画 / つけペン / ミリペン/ Photoshop CC / Illustrator CC
イメ―ジとアウトプットが完全に一致した時に起きる、途轍もない視覚の化学反応
♨A hot spring gushing out sparkly ideas.⚡
独創的発想力×圧倒的画力
-MESSAGE-
“遊びの中から生まれる価値観”を幅広くカタチにする、Akihiro NiSHi。
元々バンドのフライヤーなどを制作していた中で、 身近なモチーフと空想を組み合わせた前衛的な世界観が注目を集め、周囲からの強い要望に応える形で本格的に始動。「デザインのことをいつも考えている」という彼は、主に描画を筆とペンの手書きのみで行うスタイルと、デザインやロゴ、文字などをオリジナルで表現するグラフィックを得意とするスタイルで、オリジナルデザインからクライアントワーク、はたまたTシャツデザインやフライヤーデザイン、キャラクターから企業ロゴ、商業ロゴ・デザインまでフィールドに限らず、幅広い表現と圧倒的なクオリティでやってのける。アーティスト?イラストレーター?グラフィックデザイナー?どこにもカテゴライズされないくっきりとした世界観が、彼にはある。Akihiro NiSHiのようなオリジネイターは日本、いや世界にもいないのではないだろうか。
何より注目してほしいのが、彼の独創的な発想力と、その頭に浮かんだ発想を圧倒的な画力によってアウトプットして、表現をイメージのままの状態で可視化させられる点だ。イメ―ジとアウトプットをイコールに持っていくことは決して簡単なことではない。日常に潜んでいる“遊び”を見逃さない彼が、丁寧に描く独特な世界に、見た者は思わず目を奪われる。過去にはロックバンド・マキシマム ザ ホルモンの目に留まり、ツアーTシャツを手掛けたことも。
とにかく「もっと幅広い世代、方面の方に知ってもらえたら」という想いで、今日も彼は筆を取り、紙とMacの画面に向き合うのである。彼のデザインを日常に取り入れることで“遊び心”が1つ芽生えるとすれば、すごく楽しいことなんじゃないだろうか。
相手の予想を遥かに超えるAkihiro NiSHiの世界観をぜひ一度体感してほしい。
PS
Tシャツなどウェア類のシルクスクリーンデザイン、ぜひご依頼ください。
スクリーン印刷の原理である特色(単色の組み合わせ)を理解して、「最終どう仕上げたい」を考えて色使いを提案できるのも、日頃からTシャツデザインを考えている彼ならでは、です。「ならでは」に勝るものはありませんよ。
解説
【management company】
合同会社ウッディーズ 代表/CEO 辻岡大樹
Born on February 6, 1975
[Tools] Brush / Dip Pen / Drawing pen / Photoshop CC / Illustrator CC
The tremendous visual chemical reaction that occurs when the image and output are perfectly matched.
♨A hot spring gushing out sparkly ideas.⚡
Originality of ideas x Unparalleled drawing ability
Akihiro NiSHi gives form to a wide range of values born from play.
Akihiro NiSHi originally created flyers for bands. His avant-garde worldview of combining realistic motifs and fantasies caught the attention of many people, and in response to strong requests from those around him, he decided to become a full-fledged artist. He says, “I am always thinking about design.” His main style of drawing is to use only brush and pen handwriting, and he also has a style that specializes in original graphic expression of designs, logos, and text. He can create original designs, client work, T-shirts, flyers, characters, and corporate/commercial logos with a wide range of expression and overwhelming quality, regardless of the field. Artist? Illustrator? Graphic designer? His talent defies categorization as any of those, and there is probably no other creator like Akihiro NiSHi in Japan, or perhaps the world.
His originality and his expression through his overwhelming drawing ability are most impressive. He is able to express the images in his mind as they are in his works. It is not an easy task to equalize image and output. The unique world he carefully depicts, in which he does not overlook the “play” that lurks in everyday life, is captivating to the viewer. His work has caught the eye of the rock band Maximum the Hormone in the past. He later created a tour T-shirt for the band.
Anyway, with the desire to “let more people know about my work,” he faces a piece of paper and a Mac screen and works with his hands today. By incorporating his designs into your daily life, a sense of “playfulness” will sprout inside you. That would be very fun. Isn’t it?
We hope you will experience the world of Akihiro NiSHi, which no one can predict.
P.S.
Please contact us for silk screen design of T-shirts and other clothing items.
He understands the principles of screen printing (single color combinations). He is able to suggest colors with the final ideal in mind because he is always thinking about the T-shirt design. No other creator has the skill and experience that he does.
Explanation
management company
Woody’s, LLC Representative/CEO: Daiki Tsujioka
COMMENT BY THE ARTIST HIMSELF
本人コメント
最初にARTを感じたのは、というかドクロがカッコイイと思ったのは覚えてる限り幼少の頃。TVで流れていた「子門真人のホネホネロック」だと思う。ハードコアパンクが根源にあるのも原点はソコなのではないだろうか。オレら世代のパンクの人って大体そうじゃないのかな~って勝手に思ってて勝手にしやがれ!それはジュリーか初期パンやったか
「水木しげる大先生」の漫画はポップ&ダークデリケートだと勝手に解釈して、これまたオレの絵に多大な影響を及ぼしている。風景の書き方にポップなキャラやられますわ~、点描に魅せられたのはこの人のおかげかな。妖怪、悪魔ももちろん大好き!
悪魔といえば「デーモン一族デビルマン」アニメのエンディングは曲も相まってガキの頃のオレに初めての「せつなさ」という感情を教えてくれた気がする。デビル、バフォメットが好きなのも自分の中にある悪魔がそうさせているのではないのか!子供がこぞって寄り付かなくギャン泣きされるのもオレの中にある悪魔の血のせいではないのか!たまに確認する自分の影が悪魔になってはいないか?なっているわけが無いただの酒屋の息子です。
後、ハカイダーもオレに多大な影響をおよぼした。The NiSSiN ARTWoRKs(Akihiro NiSHiのCREW)のロゴにもなっているカミナリ「N」も完全にハカイダースタイル!悪役ってやっぱりパンクだと思うし破壊的DESTROY。
自分でもハードコアパンクのバンドを真剣に20歳ぐらいからやってた。10年ぐらいやってたんかな~。
MILK COFFEEってふざけた名前のバンド。
バンド名決めずにやってたけど、何かタウン誌みたいなのに載せるために「バンド名何ですか?」って聞かれたとき、飲んでたのが「がぶのみミルクコーヒー」やっただけで、冷やしあめ飲んでたら多分冷やしあめになってたと思うな~。さすがにメンバーに怒られるか。コーラ飲んでたらコーラか~。悪くないがUS過ぎるか。まあそんな感じがパンクやと思ってました、全然違うけどw
話はそれましたが、絵に関してはバンド時代に自分らのジャケ、ライブのフライヤーなどが主で、メンバーの中で絵の一番うまいやつが任されるベタなパターン。まあそうなると周りのヤツらも描いてくれって感じで描いてました。
絵を描くのは好きだし相手の予想を超えたいってのがありまして。
苦悩もあるが、またソレを楽しめるようになったのもソノ頃だと。
大阪デザイナー専門学校ってとこに夜間の部で通ってました。18で寺に半年ほど放り込まれましたので19からかな。昼通うと遊んでしまうのと、夜間の方がマジな人が多いって事で、オレを名付けてくれたオカンが崇拝する占い師みたいなおばあちゃんに言われて。
まあきっちり夜間でも遊んでしまいましたけど。
梅田に学校があったんやけど、難波に行ってライブ見たり、レコ屋、本屋行ったり。
何か今思えば、その頃に出会った友だち含めイイ勉強になってたのかなと思う。
デッサンの授業は好きで休まず行ってた。街に出てそこにいる人を描く、動くから短時間でとらえるのがオモロかったな。
とらえるスピード、ハードコアパンク。
手書きも好きやけど、学校の授業でMacに出会いグラフィックもいいなと思った。
納得する形になるまで勉強して、印刷にも役立ってる。
グラフィックがさらに、手描きへのアクションに繋がる。
みんな一緒に遊んでたのに何故オレだけダブったのかは不思議で仕方がない。夜間でダブって続けたのはオレが初めてだと事務のおねえさんが言ってた。ダブった事で新しい友だちが増えた。無駄な事など1mmもない。
パンク中にサイケデリックミュージックと出合い、はまる。ライブしてからのクラブ遊び。
その世界にもパンク上がりの人たちが多く次のステップの音楽となり、絵にも影響が出てる。目の錯覚的要素を取り入れたくなるわな。動く絵的な。今ではサイケデリックな人からの依頼も増えた。
音楽は絵につながり、イメージは遊びから生まれる。
今後も色々な事にチャレンジ死体!
The first time I felt art, or rather thought skulls were cool, was when I was a child. I saw “Hone Hone Rock” by Masato Shimon on TV. Hardcore punk, which is the root of my art, also has its origin there. I think most of the punks of my generation are like that.
I interpret the great Shigeru Mizuki’s manga as pop, dark and subtle. His works have also had a great influence on my drawings. The way he draws landscapes and the pop characters he creates are truly amazing. I think it was Mizuki that got me hooked on pointillism. And I love yokai and demons, of course!
Speaking of demons, the end credit and the song of the anime “Devilman” taught me my first feeling of “heart aches” as a kid. I think it is the devil inside of me that makes me love Devil, Baphomet!
Isn’t it the devil’s blood in me that makes children cry so hard when they see me?
Isn’t my shadow becoming the devil? No, there is no way I am becoming one. I am just the son of a liquor store owner.
“MECHANICAL VIOLATOR HAKAIDER” also had a great influence on me. The NiSSiN ARTWoRKs (Akihiro NiSHi’s CREW) logo with the thundering “N” is also completely in that style! Villains are really punk and devastating.
I was in a hardcore punk band when I was 20 and took it seriously. I guess I was in it for about 10 years…
The band was a funny name: MILK COFFEE. At first, we did not decide on a band name. But when my band was featured in a town magazine or something, I was asked to name the band. I was drinking “Gabumi-nomi Milk Coffee” at that time. If I had been drinking Hiyashi Ame, I probably would have been Hiyashi Ame. Would the band members have been upset with me? Or Coke? Not bad, but too American. Well, I thought that kind of thing was punk, but it’s not true at all. lol
I digress. As for drawing, I mainly drew our own CD jackets and flyers for our live shows when we were a band. The reason I was in charge of those was simply because I was the best painter among the band members. Well, then the guys around the band started asking me to do it too.
I like to draw and I wanted to exceed their expectations. Although I suffered, it was also around that time that I began to enjoy drawing.
When I was young, I attended night classes at Osaka Designer’s College. I think I was 19 years old. When I was 18, I was thrown into a temple for about six months. An old woman whom my mother worshipped like a fortune teller (she also named me) told me that if I went to school during the day, I would play and that those who went to school at night were more serious. Well, I did have fun at night. The school was in Umeda, and I went to Namba to see live shows, record stores, and bookstores. Looking back, I learned a lot from those days and from the friends I met then. I liked drawing class and never missed it. I went out on the streets and drew people there. It was interesting that I had to capture them in a short time because they were moving.
The speed is hardcore punk.
I like handwriting, but I first used a Mac in a class at school and became to like graphics too. I studied graphics there until I was convinced, and it’s helping me with my current printing.
Graphics lead me to further action in hand-drawing.
I can’t help but wonder why I was the only one who repeated a year. We were all spending time together though. The lady at the office told me that I was the first person in the night class to repeat a year and continue to attend. Thanks to that, I made a lot of friends. Nothing is wasted.
During my obsession with punk music, I came across and got into psychedelic music. I performed at live show and then went out to club. Many people in that world also came from a punk background, which was the next step in music for me and influenced my drawing. It was natural to want to incorporate an optical illusion element. Like a moving picture. Now I’m getting more and more requests from psychedelic people.
Music leads to painting, and images come from playing.
I would like to continue to challenge myself in many different ways!